Miestas

Klaipėda kviečia kurti naująjį miesto vizualinį identitetą

Įgyvendindama miesto pozicionavimo strategiją, Klaipėdos ekonominės plėtros agentūra „Klaipėda ID“ skelbia viešąjį pirkimą miesto vizualiniam identitetui sukurti. XXI amžiuje miestai aktyviai konkuruoja tarpusavyje ne tik dėl turistų, tačiau ir dėl investuotojų, talentų bei studentų. Regionų rinkodara tampa ypatingai svarbiu strateginiu įrankiu siekiant įgyti konkurencinį pranašumą. Neatsitiktinai, praėjusiais metais buvo pristatyti Lietuvos pozicionavimo strategija bei ženklas „Lithuania Co-create“.

Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas taipogi atkreipia dėmesį į strateginį miesto vystymą:

„Miesto raidai labai svarbus atsakingas planavimas. Klaipėdos ekonominės plėtros strategijoje buvo užprogramuota tolimesnė miesto ekonomikos ir rinkodaros kryptis. Tad natūralu, jog „Klaipėda ID“, miesto rinkodaros tarybos ir išorinių ekspertų parengta miesto pozicionavimo strategija atliepia Klaipėdos ambicijas. Dabar yra labai svarbu užtikrinti šių darbų tęstinumą, ne tik sukurti naująjį vizualinį identitetą, tačiau ir integruoti jį į kiekvieno miestiečio gyvenimą. Vizualinis identitetas ne tik keis miesto veidą viešojoje erdvėje, tačiau ir reikšmingai prisidės optimizuojant savivaldybės bei jos valdomų įstaigų resursus rinkodarai.“

Kartu su miesto organizacijomis, miesto pozicionavimo strategiją kūrė „Synthesis group“ ekspertai, turintys patirties kuriant ir Lietuvos įvaizdžio strategiją. Vizualinio identiteto pirkimas apima visuomenės įtraukimo sesijas, kurių metu naujojo miesto vizualinio identiteto kūrėjai bendraus su miestiečiais, vietos bendruomenėmis ir organizacijomis. Pagal suformuluotas įžvalgas planuojama sukurti naują miesto ženklą ir stiliaus knygą – vadovą to ženklo naudojimui. Trečiasis pirkimo elementas – šiuolaikiškas įrankis skirtas grafinių elementų, atitinkančių miesto vizualinį identitetą, generavimui. Šis įrankis suteiks miesto vizualiniam identitetui šiuolaikiško dinamiškumo.

„Manau, kad kiekvienas gyventojas nori didžiuotis savo miestu, tad ir vizualinis identitetas visų pirma kuriamas miestiečiams. Naujasis įrankis leis vietos organizacijoms, verslams ar bendruomenėms susikurti grafikos elementus, kurių spalvos ir simbolika atitiktų naująjį miesto vizualinį identitetą. Tad kiekvienas klaipėdietis galės aktyviai prisidėti prie vieningo miesto įvaizdžio kūrimo. Tokius įrankius sėkmingai įgyvendinę yra Oslo miestas Norvegijoje, Tasmanijos vakarų pakrantės regionas,“ – apie planuojamą vizualinio identiteto integraciją pasakoja „Klaipėda ID“ rinkodaros projektų vadovas Girmantas Neniškis.

Apie vieningo miesto įvaizdžio poreikį užsimena tiek kultūros, tiek verslo bendruomenės. Planuojama, jog vieninga įvaizdžio sistema leistų optimaliau naudoti skirtingas komunikacines priemones ir užtikrintų, kad visa miesto komunikacija prisideda prie nuoseklaus Klaipėdos įvaizdžio formavimo. Klaipėdos pramoninkų asociacijos administracijos direktorė Jolanta Girdvainė taipogi atkreipė dėmesį tiek į verslo, tiek ir į visuomeninių organizacijų įsitraukimą skleidžiant žinią apie miestą:

„Ką ir kaip mes kalbame apie savo miestą, tokį jį mato kiti. Klaipėda, siekianti auginti savo potencialą, privalo turėti atsakingai ir kūrybingai parengtą rinkodaros strategiją ir įrankius jai įgyvendinti – vizualinius sprendimus. Na o visuomenė – verslas, savivalda, mokslo įstaigos ir visi gyventojai turime susitelkti komunikuojant žinias apie savo miestą, kuris turi visas prielaidas kurti sėkmę. Tikiu, jog nauji profesionalų sprendimai ir mūsų visų entuziazmas pasitarnaus tam.“

Viešojo pirkimo komisijoje dalyvauja ekspertai iš Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos, „Klaipėda ID“, taipogi Lietuvos rinkodaros profesionalus vienijančios asociacijos LiMA (Lietuvos marketingo asociacijos), Lietuvos dizaino asociacijos atstovai. LiMA Klaipėdos skyriaus pirmininkė Indrė Razbadauskaitė-Venskė turėjo galimybę dalyvauti miesto pozicionavimo strategijos kūrime, o dabar prisidėti ir prie jos įgyvendinimo:

„Vizualinis identitetas yra strateginės svarbos ir vienas iš kertinių žingsnių Klaipėdos miesto marketingo procese. Šiuo metu išties reikalinga, jog Klaipėda nebesižvalgytų į praeitį, o judėtų pirmyn. Aš bei LiMA Klaipėdos skyriaus nariai turėjome galimybę dalyvauti miesto pozicionavimo strategijos kūrimo veiklose, dalintis mintimis ir prisidėti prie bendros strategijos kūrimo. Galiu pasidžiaugti vizualinio identiteto strategijos sprendimu, kuris nuo pat pradžių turėtų aktyviai įtraukti miestiečius. Visa mūsų Klaipėdos marketingo bendruomenė palaiko „Klaipėda ID“ lyderystę, kuriant bendrą miesto rinkodaros platformą. Mes esame pasirengę patarti bei pasidalinti savo įžvalgomis, reikalingomis kompetencijomis, jog Klaipėdos miestas turėtų aiškų ir išsiskiriantį identitetą.“

Planuojama, kad atnaujintas Klaipėdos miesto vizualinis identitetas, įrankiai jo integracijai kartu su įvaizdine miesto kampanija bus pristatyti 2022 metų vasarą.

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Žymos
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Back to top button
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Close
Close