PalangaTransportas

„SRP projektas“ dovana Palangai – kurorto vizitine kortele tapęs įvažiavimas

Lietuvos vasaros sostinė Palanga svečius pasitiks nauju įvažiavimu, kuris dėl savo funkcionalumo ir puikaus estetinio vaizdo taps miesto vizitine kortele.

Įmonės „SRP projektas“ specialistams teko užduotis parengti Kretingos g. atkarpos nuo viaduko iki sankryžos su Klaipėdos plentu bei Klaipėdos pl. atkarpos nuo minėtos sankryžos iki Virbališkės tako techninį projektą, numatant keturias eismo juostas, papildomas eismo reguliavimo priemones, pertvarkant sankryžas, išsprendžiant lietaus kanalizacijos, gatvės apšvietimo, apželdinimo ir kitus klausimus.

Kalbėdamas apie tai, į kokią vietovės specifiką privalėjo atsižvelgti dirbat prie šio projekto, „SRP projektas“ vadovas Nerijus Jakulis sakė: „Vietovė, kurioje buvo įgyvendinamas rekonstravimo projektas, kelių ir kitos viešosios infrastruktūros požiūriu labai svarbi tiek dėl eismo pralaidumo, tiek dėl estetinio vaizdo. Tai pagrindinis įvažiavimas į Palangą, tad rengiant šį projektą teko atsižvelgti į jau esamą aplinkinių teritorijų apstatymą, miesto plėtros viziją ir ribotą teritoriją paties įvažiavimo į miestą įrengimui.“

Anot pašnekovo, svarbiausias uždavinys buvo užtikrinti saugų ir patogų tiek vietinių gyventojų eismą, tiek patogesnį eismą miesto svečiams ir poilsiautojams. „Mums teko įveikti keletą iššūkių. Didžiausias jų – eismo patogumas tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams, tiek automobilių vairuotojams, ne tik važiuojantiems pagrindiniu keliu, bet ir išvažiuojantiems iš šalutinių gatvių“, – kalbėjo jis.

Projektuojant įvažiavimą – žvilgsnis į ateitį

Dirbdami prie šio projekto projektuotojai turėjo įvertinti ir objekto funkcionalumą keičiant tam tikras eismo sąlygas: Palangos savivaldybės ateities planuose – įvažiavimo į kurortą apmokestinimas, tad projektuotojai, rengdami Kretingos g. rekonstravimo techninį projektą, turėjo numatyti reikiamas technines galimybes.

„Turėjome atsižvelgti ne tik į planuojamą transporto priemonių apmokestinimą įvažiuojant į Palangą, bet ir buvo vertinama galimybė įvažiavusiam automobiliui apsisukti ir išvažiuoti iš miesto“, – kalbėjo N. Jakulis ir pridūrė, kad ieškant optimaliausių sprendimų buvo atlikta detali eismo analizė ir sumodeliuoti eismo dalyvių srautai projektuojamose sankryžose, atsižvelgiant į atliktus tyrimus bei esamą teritoriją.

„Siekiant geriausio rezultato, buvo parinkti sankryžų tipai, užtikrinantys saugiausią ir patogiausią eismą. Projekte numatytos dvi turbožiedinės sankryžos, viena „gėlės“ tipo sankryža (žiedinė sankryža su apylankomis) bei viena mažoji žiedinė sankryža“, – apie projektuotojų priimtus sprendimus sakė „SRP projektas“ vadovas.

Pasitelkė kraštovaizdžio architektus

Projektuojant naują įvažiavimą į Palangą buvo rūpinamasi ne tik projekto funkcionalumu, bet nemažai dėmesio skirta estetinio gatvių vaizdo gerinimui.

„Siekdami padaryti šalia įvažiavimo esančias teritorijas patrauklesnes, pasitelkėme kraštovaizdžio architektus, kurie parinko tinkamą mažąją architektūrą ir parengė apželdinimo projektą“, – kalbėjo N. Jakulis. Buvo parinkti ne tik tarpusavyje derantys želdiniai, bet ir numatytas projekto vystymui trukdžiusių medžių iškirtimas bei naujos jų kompozicijos šalia gatvės esančiose tuščiose erdvėse atsodinimas.

Toks sprendimas pasitarnaus siekiant įvažiavimą į Palangą padaryti patrauklesnį akiai. Abiejose gatvės pusėse įrengti nauji pėsčiųjų ir dviračių takai, tai užtikrins patogesnį pėsčiųjų ir dviratininkų eismą. Prie gatvių įrengtos poilsio aikštelės, kuriose taip pat numatytas želdynų kompozicijos, suteiksiančios teritorijai patrauklų estetinį vaizdą.

N. Jakulis pasidžiaugė, kad vykdant projektą buvo sukurta pridėtinės vertės bendruomenei: „Šalia gatvės už Ražės upelio auga beržynėlis, kurį įgyvendindami projektą išsaugojome. Tarp projektuojamos gatvės, esamo beržynėlio ir Ražės upės įrengta poilsio zona pėstiesiems ir dviratininkams bei vaikų žaidimo aikštelės.“

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Žymos
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Back to top button
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Close
Close