Transportas

Vairuotojai, nedarykite šių 5 klaidų šaltais žiemos rytais

Kai temperatūra lauke nukrenta žemiau nulio, vairuotojus pasitinka įvairiausi iššūkiai, pradedant apsunkintu automobilio užvedimu, baigiant slidžiais keliais. Vis dėlto, kiekviena diena prasideda rytu, todėl labai svarbu, kad jis būtų sėkmingas.

Deja, nuo pat ankstyvo ryto susiduriame su įvairiais iššūkiais ir dažnai vairuotojai daro klaidas, kurios priveda prie nenumatytų problemų. Turime paruošę jums 5 populiarias vairuotojų daromas klaidas, kurių atsisakę išvengsite didelių problemų.

Lango atitirpinimas karštu vandeniu

Kol vieni iš lango atitirpinimo karštu vandeniu juokiasi, kitiems tai atrodo kaip geras sprendimas skubant. Jeigu ignoruotume galimus pavojus, tai toks būdas išties yra veiksmingas, kadangi sniegas ir ledas nutirpsta vos per keletą sekundžių, o pasiruošimo beveik nereikia.

Deja, anksčiau ar vėliau, karštu vandeniu atitirpdomas stiklas skils. Kai šaltą žiemos rytą ant stiklo pilamas kone šimtu laipsnių šiltesnis vanduo, temperatūrų skirtumas tarp stiklo vidaus ir išorės pasidaro toks didelis, kad stiklas staiga plečiasi ir skyla.

Variklio šildymas prieš važiuojant

Stebėtinai didelė vairuotojų dalis tiki, kad variklį būtina pašildyti prieš išvažiuojant. Automobilį galite užvesti ir netrukus važiuoti. Svarbu pirmosiomis minutėmis vengti aukštų variklio sūkių ir automobilis apšils saugiai bei žymiai greičiau nei stovėdamas vietoje.

Kai jūs šaltą žiemos rytą užvedate automobilį ir keletą ar kelioliką minučių laukiate kol jis apšils, variklis šyla keletą kartų ilgiau, todėl šalta alyva ilgiau cirkuliuoja po visą variklį.

Laisva eiga dirbantis šaltas variklis kelia ir daugiau nepatogumų: didesnės kuro sąnaudos ir galimai silpnas akumuliatoriaus krovimas. Žemoje temperatūroje akumuliatoriai patiria didelį krūvį, o jeigu generatorius yra jau nusidėvėjęs, varikliui dirbant laisva eiga jis nėra pakankamai efektyvūs, o tai kenkia akumuliatoriaus ilgaamžiškumui. O jeigu akumuliatorius jau „pavargęs“, čia galite susipažinti su naujų akumuliatorių pasiūla.

Sniegas nuvalomas tik nuo svarbiausių vietų

Turbūt ne kartą teko matyti gatvėje važiuojančius automobilius su storais sluoksniais sniego ar netgi ledo luitais ant stogo, bagažinės bei stiklų. Nemažai vairuotojų sniegą nuvalo tik nuo priekinių stiklų ir šoninių veidrodėlių, mat „to pakanka pilnam matomumui“. Tačiau nuo važiuojančio automobilio krentantis sniegas bei ledas gali trikdyti kitų eismo dalyvių matomumui, apgadinti kitus automobilius, ar netgi sužeisti praeivius. Už netinkamai nuo automobilio pašalintą sniegą yra skiriamos ir baudos.

Būkime supratingi ir tinkamai nuvalykime automobilius prieš išvažiuodami.

Neapžiūrimos padangos

Kaip dažnai patikrinate padangas prieš išvykdami iš namų? Nebūtina kasdien tikrinti jų slėgį, bet trumpą vizualią patikrą galima atlikti ir keletą kartų per savaitę.

Žiemą keliai ir pakelės yra padengiami sniegu, ko pasekoje nesunku pažeisti padangas to nė nepastebint. Taip pat turėkite omeny, kad krentant temperatūrai oras traukiasi, todėl slėgis padangose sumažėja.

Seno automobilio žvakės kaitinamos tik vieną kartą

Automobilis su nepriekaištingai veikiančia degimo sistema turėtų užsivesti labai lengvai. Tačiau senesniuose automobiliuose sumažėja kompresija, susidėvi kaitinimo žvakės, todėl variklis vedasi sunkiau.

Kai ryte itin žema temperatūra, žvakių kaitinimo lemputei užgesus, pabandykite degimą išjungti ir vėl įjungti pakartotiniam pakaitinimui – taip degimo kameroje pasiekiama aukštesnė temperatūra ir variklis užsiveda lengviau.

Žinoma, viskas priklauso ir nuo akumuliatoriaus būklės. Jeigu gamintojo rekomenduojami akumuliatoriai 74 Ah, tai mažesnės talpos modeliai atšiauriomis sąlygomis gali jus pavesti. Todėl pirmiausiai visada pasirūpinkite kokybišku ir jūsų automobiliui tinkamu akumuliatoriumi.

Šios 5 klaidos yra labai dažnos ir reikšmingos, bet jų išvengti galite tik šiek tiek pakeitę savo rytinę rutiną.

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Back to top button
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Close
Close