Uostas

Klaipėdos SGD paskirtymo stotyje – 10-oji krova iš laivo

Trečiadienį suskystintų gamtinių dujų (SGD) ir naftos terminalų operatorės KN („Klaipėdos nafta“) valdomoje SGD paskirstymo stotyje vykdoma 10-oji SGD perkrovos operacija iš dujų transportavimo laivo į antžemines talpyklas. Pasaulyje augant mažos apimties SGD rinkai didėja susidomėjimas ir Klaipėdoje esančia dujų paskirstymo infrastruktūra.

Dešimtąją SGD perkrovos operaciją SGD paskirstymo stotyje vykdo KN kartu su partneriu valdomas SGD transportavimo ir bunkeriavimo laivas „Kairos“, kuris dujas į stotį atgabeno iš Klaipėdos SGD terminalo. Šiemet tai jau trečioji „Kairos“ operacija Klaipėdoje. Nuo SGD paskirstymo stoties veiklos pradžios 2017 m. spalio mėn. prie KN krantinės taip pat švartavosi „Shell“, „Gasum“ (buv. „Skangas“) ir kitoms bendrovėms priklausantys dujovežiai.

Rinkos dalyviai Klaipėdoje aktyviau naudojasi ne tik SGD priėmimo iš plaukiojančių dujovežių ir laikino saugojimo, bet ir SGD perkrovos į autocisternas paslauga. Į jas per 2018 m. buvo perkrauti 240 krovinių arba per 64 tūkst. megavatvalandžių SGD, o dujos nugabentos Lietuvos, Estijos, Latvijos ir Lenkijos klientams.

„KN išplėtota SGD infrastruktūra Klaipėdoje bei palankios pasaulinės mažos apimties SGD rinkos augimo tendencijos atveria mums galimybes generuoti papildomų pajamų iš komercinės veiklos. Šios lėšos gali būti nukreiptos mažinti esamos gamtinių dujų infrastruktūros išlaikymo sąnaudas ir atitinkamai tokiu būdu prisidėti prie su SGD terminalo išlaikymu susijusių išlaidų mažinimu vartotojams“, – pažymi Mindaugas Jusius, KN generalinis direktorius.

Naujas galimybes Klaipėdos SGD paskirstymo stočiai atveria pasaulyje sparčiai besiplečianti mažos apimties SGD rinka. Remiantis tarptautinės konsultacijų bendrovės „Energias Market Research“ prognozėmis, iki 2030 metų mažos apimties SGD rinka išaugs 3 kartus ir daugiausia bus koncentruota į SGD varomo kelių transporto, prie dujų vamzdynų neprijungtų vartotojų aprūpinimo bei SGD kaip laivų kuro rinkas. Pastaroji bus itin aktuali Europoje, mat kitąmet įsigalios sugriežtinti pasauliniai sieros oksidų normatyvų laivyboje ribojimai, dėl kurių laivuose turės būti naudojamas mažiau taršus kuras.

„Pasaulyje sparčiai daugėja SGD varomų laivų, kurių daugiau nei pusė naudojama Europoje, daugelyje uostų kuriama ir plečiama SGD bunkeriavimo infrastruktūra. Tarptautiniai analitikai prognozuoja, kad 2019-ieji bus mažos apimties SGD verslo plėtros metai. KN į juos įžengė pasiruošusi – Klaipėdoje turime visus reikalingus įrankius tiekti švariausią iškastinį ir mažiausią teršalų emisiją į jūrą išmetantį laivų kurą visuose Baltijos šalių uostuose. Be to, SGD paskirstymo stoties paslaugos atviros visiems klientams, tad SGD, kaip švaresnio kuro alternatyva, gali naudotis visi to pageidaujantys“, – akcentuoja M. Jusius.

SGD paskirstymo stoties klientų ratą didina ir augantis mažųjų SGD dujovežių operacijų skaičius. Sausio pabaigoje Klaipėdos SGD terminale buvo įvykdyta 20-oji perkrovos operacija, o nuo 2017 m. pradžios, kai pradėta ši veikla, į mažos apimties dujovežius buvo perkrauta beveik 144 tūkst. kub. m SGD (2018 m. – 47,2 tūkst. kub. m).

Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų paskirstymo stotis yra trečiųjų šalių prieigos pagrindu eksploatuojamas antžeminis SGD terminalas, savo veiklą pradėjęs 2017 m. spalio 27 d. Šalia Klaipėdos uosto vartų įsikūrusią SGD paskirstymo stotį sudaro 5 po 1 000 kub. m talpinančios antžeminės SGD talpos bei laivų bunkeriavimo, SGD perkrovos iš ir į laivus bei autocisternas įranga.

Parengta pagal pranešimą spaudai

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Žymos
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Back to top button
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Close
Close