MadeinKlaipeda.lt

Thomo Manno festivalio kino naktyse – išskirtiniai nemokami seansai

Vėlų sekmadienio vakarą Nidos kultūros ir turizmo informacijos centre „Agila” prasidėjo 22-ojo tarptautinio Thomo Manno festivalio kino naktų ciklas. „Kino programą pradedame netradiciškai – nuo ryškiausių momentų”, – pabrėžė Goethe’s instituto Lietuvoje vadovas, vienas kino programos sudarytojų Detlefas Gericke pristatydamas vakaro svečius – garsų vokiečių dokumentininką Andresą Veielį ir knygų apie šiuolaikinį meną autorę Rheą Thoenges-Stringaris. Jie atlydėjo į Nidą dokumentinę juostą apie skandalingą vokiečių menininką Josephą Beuysą (1921-1986).

Prieš kelis dešimtmečius iškeliavęs anapilin kūrėjas iki šiol kelia karštas diskusijas savo radikaliais darbais ir utopiškomis idėjomis. „Jeigu jo vizijos būtų įgyvendintos, prieš šią
revoliuciją nublanktų visos kitos”, – vakar tvirtino artimai bendravusi su Beuysu daug knygų apie jį parašiusi R.Thoenges-Stringaris.

Mat menininkui neegzistavo skirtis tarp kūrybos ir gyvenimo. Kiekviena situacija jam buvo menas, kiekvienas žmogus – potencialus menininkas, o menų akademija jis laikė visą pasaulį.
Vakar Nidoje pristatytas filmas „Beuysas” keturis dešimtmečius laukė savo valandos – A.Veielį dar 1977-aisiais parodoje „Documenta” pirmą kartą sukrėtė menininko darbai. Kelerius
pastaruosiusmetus kurdamas juostą jis atradinėjo menininką vis iš naujo: „Kai atrodydavo, kad jį jau perpratau, „sugavau”, Beuysas staiga ištrūkdavo kaip zuikis ir užsukdavo naują kilpą”, –
pasakojo režisierius.

Išstudijavus galybę archyvinių vaizdo įrašų, jam pavyko sukurti labai gyvą ir įkvepiantį kūrėjo, siekusio savo akcijomis ir performansais „praplėsti žmonių sąmonę”, pakeisti visuomenę,
„išjungti valstybę” paveikslą. Neveltui A.Veielis yra baigęs ne tik kino, bet ir psichologijos studijas, įamžinęs savo juostose daug sudėtingų, prieštaringų ir tragiškų asmenybių.

Visi seansai nemokami, jų pradžia – 22 val.

Parengta pagal pranešimą spaudai

Exit mobile version