Stilius

Mados festivalyje laukia ir elegantiškos suknelės, ir skandalingos kolekcijos

Lapkričio 12d., Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras duris atveria netradiciniam renginiui. Didžiojoje salėje vyks ne spektaklis ar koncertas, o podiumą išties 5-ąjį gimtadienį švenčiantis didžiausias mados festivalis vakarų Lietuvoje „IKRA mada“. Festivalio madų šou bus galima ne tik pamatyti tiek intriguojančias konceptualios, tiek dėvėjimui tinkamas (ready to wear) kolekcijas, bet ir paliesti jas, apžiūrėti iš arti. Abi festivalio dienas vyks ir nemokama dizaino mugė.

Partnerystė su muzikiniu teatru

Ne vieno smalsuolio klausti, kodėl mados festivalio vieta pasirinko muzikinį teatrą, „IKRA mada“ rengėjai primena, kad nuo pat savo ištakų ši mados šventė ieškojo įdomių vietų – 2012 m. raudoni kilimai šimtams mados mėgėjų buvo ištiesti šalia marių, Švyturio menų doke, vėliau festivalis tapo ryškiausiu naujos erdvės uostamiestyje, Kultūros fabriko atidarymo renginiu 2014 m.

„Penktojo gimtadienio proga primename, kad mada slypi visur, paliečia visas gyvenimo sritis ir yra neatsiejama kultūros dalis. Festivalio kūrėjams rūpi bendradarbiavimas su miesto kultūros židiniais, naujų erdvių įsisavinimas. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras minės 30 metų veiklos metų sukaktį. Mums pasirodė prasminga rasti bendras jungtis ne tik dėl gimtadienių, bet ir norint pabrėžti, kad bendradarbiaujant su kitos, kartais gal netikėtos srities atstovais galima pasiekti įspūdingų rezultatų“, pasakojo festivalio sumanytoja ir prodiuserė Jurga Sutkutė.

Teatrališkas madų šou

Anot J. Sutkutės šiemetėje „IKRA madoje“ netrūks teatrališkų akcentų, „siekiame sukurti nepamirštamą renginį, tokią mados šventę, kurios atmosfera apgaubs dar net neįėjus pro teatro duris“, žadėjo ji. Rengėja intrigavo užsimindama, kad „IKRA mada“ komanda ruošiasi savaip perkurti teatro erdves festivaliui – sukurti bohemišką, kvepiantį, vaizdais ir garsais žavintį mados uostą.

Didžiausios staigmenos žadamos pagrindiniame festivalio renginyje, madų šou – jį rengti padeda teatro režisierė Rūta Bunikytė, prie jo įgyvendinimo prisideda ir daug kitų muzikinio teatro šeimos narių. Kai kuriuos iš jų madų šou stebėtojai pamatys ir žengiančius podiumu.

Pažintis su kylančiais mados vardais

Šiais metais „IKRA mada“ madų šou bus pristatoma 13 mados kolekcijų iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Danijos ir Italijos. Mados mėgėjai galės ne tik pasisemti idėjų savo žiemos sezono garderobo atnaujinimui, bet ir susipažinti su pagrindinėmis tendencijomis ir kylančiais vardais mados pasaulyje.

„Man įdomiausi netradiciniai, dažnai netikėti kūrybiniai sprendimai ir darbas su tekstile. Be proto mėgstu kruopštumo reikalaujančius darbus – siuvinėjimą, aplikacijas, smulkias detales“, pasakojo viena įdomiausia madų šou viešnių, šiemet papildomą prizą „Jaunojo dizainerio konkurse“ laimėjusi Justina Semčenkaitė. „Manau, kad išskirtinis mano kaip dizainerės bruožas yra tai, jog itin mėgstu eksperimentuoti ir su pačiu mano kurtų dizainų ir idėjų pateikimu. Ne paslaptis, kad kai kurie mano darbai yra itin provokuojantys, nevengiu ir pati apsirengusi jais išeiti į gatvę ir kelti diskusijas su aplinkiniais“, pridūrė dizainerė. Į „IKRA mada“ madų šou J. Semčenkaitė atveža internete jau nuskambėjusią kolekciją „Girl Power“, kurioje skatinama į šiandienius grožio standartus pažvelgti su šlakeliu ironijos.

Lietuvių mados kūrėjų gretose savo naujo sezono įvaizdį pristatantis efektingas mados ženklas „Naked Bruce“ ir Renatos Heredios kolekcija. Klaipėdiečius atstovaus Uršulė Gužaitė, būrį gerbėjų turinčios Linos Zaveckienės mados ženklas „LiZa svajos“, bei mezginių magės Gabrielės Kerpytės mados ženklo „Salanida“ bei dizainerės Linos Andriukonytės duetas.

Bus galima pamatyti ir „Ikra mada“ skelbto konkurso dizaineriams laimėtojų Paulinos Aksenavičiūtės ir Ievos Šimanskytės mados ženklo „3.14“ konceptualią komercinę Prêt-à-porter moteriškų drabužių kolekciją „Matrica“, kurioje pasitelkus matematinę matricą užkoduota kūrėjų asmeninė informacija, tam tikras genetinis mados kodas.

Madų šou svečiai iš užsienio

Nemaža laiko podiumu žygiuos svečių iš užsienio kolekcijos. Savo kolekcijas atveža kaimyninėje Latvijoje jau gerai žinomi ir visai neseniai Latvijos mados savaitėje dalyvavę „Status by Shtamguts“ bei Reinio Ratnieks ir Arvils Linde duetas.

Viešės ir Estijos mados savaitėje pasirodžiusi Raili Nolvak. Prieš pradėdama kurti savo rūbus ji ne vienus metus dirbo įvairiems žinomiems mados ženklams. Šiuo metu R. Nolvak turi nemažą gerbėjų ratą tiek Estijoje, tiek Norvegijoje bei Prancūzijoje, kur parduoda savo gaminius. „IKRA mada“ pristatoma jos elegantiškų rūbų kolekciją įkvėpė Azijos šalių kultūra.

Paminėjimo verta ir danė Ane Katrine Elander, taip pat jau dirbusi su žinomais mados ženklais ir savo nauja kolekcija pakliuvusi į ateinančių mados talentų radarą. Į „IKRA mada“ atkeliaujanti jos kolekcija „Non-Linear“ buvo pristatyta Kopenhagos mados savaitėje.

Svečių gretose bus ryški italė Elisabetta Silvestri su socialiniu eksperimentu vadinama kolekcija „The Year of Monkey“, o latvė Laima Jurca supažindins su konstruktyvizmo inspiruota kolekcija „Constructionism Background“.

Mada ne tik ant podiumo

„Galima pastebėti, kad daug dėmesio skiriama tvarumui. Jaunoji dizainerių karta žiūri į ateitį ir resursų baigtinumą – tai justi iš jų pasirenkamų medžiagų, technologijų, tai jie atvirai deklaruoja ir savo kūrybos filosofija. Svarbus ir socialinis aspektas – madų šou bus galima pamatyti kolekcijas, kuriomis mados kūrėjai svarsto įvairias temas nuo lyčių vaidmens, iki kintančių politinių realijų, medijų vaidmens kasdieniame gyvenime. Labai svarbu paminėti ir estetinę pusę – linijas, formas, medžiagas, spalvas – per tai madų šou stebėtojai galės išsikristalizuoti šio sezono pagrindines gaires ir tas žinias pritaikyti atnaujindami savo garderobą“, šiemetį mados festivalio turinį apibendrino „IKRA mada“ kūrybos vadovė, mados kuratorė Asta Labžentytė.

Madų šou pristatytos kolekcijos tiesiai nuo podiumo bus nešamos į muzikinio teatro pirmojo aukšto fojė, kur jas galės pamatyti, paliesti ir gal net pasimatuoti kiekvienas to norintis.

Unikalūs ir išskirtinės kokybės gaminiai

Kaip ir kiekvienais metais, svarbia „IKRA mada“ festivalio dalimi yra atidžiai kuruota dizaino mugė „Showroom“ – joje daugiau nei 25 lietuvių ir latvių mados ženklai. Jų tarpe Aisčio Mickevičiaus „Fum par fum“, latvių „One Wolf“ mados ženklas, „DD Workshop“ juvelyrika, provokuojantys „Egyboy“ marškinėliai, gintariniai „Bambero“ gaminiai, „Old fisher bags” rankinės ir t.t. Visą Kolonų salę užimsianti mugė bus atvira smalsuoliams ar ankstyviems Kalėdinių dovanų medžiotojams ne tik šeštadienį, bet ir sekmadienį.

Pagrindinę festivalio dieną, šeštadienį, visų mados mėgėjų po madų šou lauks vakaro pratęsimas muzikiniame klube „Kaštonas“, kur gros „IKRA mada“ proga atvykstantis Leon Somov.

„IKRA mada“ festivalio antroji diena, sekmadienis, bus skirta bendravimui – programoje vėlyvi pusryčiai su mados kūrėjais restorane „Biblioteka“. 14 valandą Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre vyks atvira profesionalų diskusija apie mados santykį su įvairiomis kultūros sritimis. Diskusijoje dalyvaus mados tendencijų prognozuotoja Marija Palaikytė, parfumeris Aistis Mickevičius, literatūrologė Irma Antanaitytė bei Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovas, solistas Jonas Sakalauskas, moderatorė Asta Labžentytė.

Festivalį rengia Klaipėdos regiono kūrybinių industrijų asociacija (IKRA), finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Klaipėdos miesto savivaldybė. Bilietai į festivalio madų šou „Tiketoje“.

Reklama: Darbas Utenoje

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Žymos
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Back to top button
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Close
Close